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Add 3DCG Backgrounds

UMIGURI can display 3D scenes as background (stage) other than pictures and videos in the play screen.

Supported Formats

  • glTF 2.0 (Binary)
  • Must be included one camera in a scene.
  • Supported animations.

Placement

Create a folder named you want (the folder name will be Background 3D Scene ID) and put your 3DCG scene renamed bg.glb in it. Then, put the folder like the following:

[Game Folder]
├ UMIGURI.exe
└ data
└ player_scenes
├ <Background 3D Scene ID>
│ └ bg.glb
│ ⋮

Usage

In a Chart Property window of the chart editor, specify Background 3D Scene ID you want to use, UMIGURI will display the 3D scene you specified in the play screen.
wnd
Result
wnd

What

bg_conf.txt

bg_conf.txt は背景の設定ファイルで、bg.glb と同じフォルダに配置することで適用することができます。 各パラメーターは水平 TAB で区切る必要があります。

Type BG

ファイル種別を設定します。常に BG です。

Name <name>

シーン名を指定します。

Author <author>

作者名を指定します。

Model <filename>

読み込むシーン ファイルの名前を指定します。

Layer MDL

シーンを配置します。

Layer EFK <filename>

effekseer のエフェクトを配置します。

PostFx <effectType>

後処理エフェクトを設定します。

  • <effectType> エフェクトの種類を指定します。
    • None 適用しません。
    • BlurUp 上方向の方向ブラーを適用します。

Fog <enabled> <rgb> <near> <far>

霧を設定します。

  • <enabled> 霧を有効にするかどうか指定します。
    • False 無効にします。
    • True 有効にします。
  • <rgb> * 16 進数の RRGGBB 形式で霧の色を指定します。
  • <near> 霧開始位置を指定します。
  • <far> 霧終了位置を指定します。 (ここから濃度が最大になります)

Ambient <rgb> <intensity>

環境光を設定します。

  • <rgb> * 16 進数の RRGGBB 形式で霧の色を指定します。
  • <intensity> 環境光の強さを指定します。

PhysLight <enabled>

物理照明を有効にするか設定します。(True 推奨)

  • <enabled>
    • False 無効にします。
    • True 有効にします。

bg_conf.txt の例